Tämä aamu valkeni lämpimänä ja tuulettomana. Tulipa mieleen eilinen pyörämatkani Carrefouriin. Olin pukeutunut kalsareihin ja turkistakkiin ja hansikkaisiin. Ilma lämpeni kuin taikaiskusta niin, että takaisin tullessa, meinasin paistua. Mittari näytti +20 astetta.

Kyllä oli tyhjää Home Valuen käytävilla ja liikkeissä.

Tänään siis vain pellavahousut jalkaan ja pikkuhihainen t-paita ja nahkableiseri. Ayi tuli kahdeksalta ja Onni meni taas Jiandingiin, joten jouduin odottamaan Cao vähän yli kymmeneen.

Haimme Marjan kotoaan ja ajoimme XujiaHuin alueelle YishanLu:n ja KaixuanLu:n risteyksessä olevaan Home Value´n 10000m2.n liikkeeseen, joka oli niin pahasti rakennustyömaitten ympäröimä, että en varmasti sinne itse olisi osannut mennä. Marjakin, joka oli aikaisemmin siellä käynyt, ei tunnistanut enää paikkoja.

Tiffani-lamppuja kävimme myös ihailemassa lähempää.

Kävelimme "ikkunaostoksia" tehden kaikki viisi kerrosta läpi, mutta pois lähtiessä, emme osanneet enää parkkipaikalle. Useamman kyselyn jälkeen se vihdoin onnistui.

Erikoisia seinäpintamateriaaleja myi eräs liike Home Valuessa.

Caon turvallisessa kyydissä päätimme vielä suunnata Wending Lu:n Shimao Furnitureen ja muihin siellä oleviin liikkeisiin. Shimaossa saimme vielä kuvata huonekaluja, mutta sitten emme. Marja ihan oikeasti etsi tuoleja kotiinsa Suomeen ja olisi halunnut näyttää kotona vaihtoehdot. Kokopuiset ruokapöydän tuolit tuntuivat maksavan 500-700Rmb/kpl.

Kivimateriaalit olivat hyvin esillä hintoineen päivineen.

Löysimme upeita kylpyhuoneen kalusteita, takorautaportteja, rapunkaiteita, kaakeleita, kivitasoja alk. 500Rmb/m2, lasitiilejä 15 Rmb/kpl, tapetteja, mattoja ym.ym.

Kiinalaistyylisiä kalusteitakin siellä oli.

Niinhän sitä aika vierähti, että emme ehtineet lounastamaan ollenkaan, kun auto jo piti lähettää takaisin Onnia noutamaan.

Onkohan siellä Keltaisilla Vuorilla tälläistä, mitä oli Wuji-vuorilla.

Ayi oli vielä hommissa, kun saavuin kotiin. Minnan B kanssa sovimme Keltaisten Vuorten matkan yksityiskohdista. Päätimme lähteä matkaan torstaina 17.4. ja palaamme sunnuntai-iltana myöhään. Paketti on täyden palvelun paketti sisältäen kaikki ateriat pääsymaksut, oppaan ja auton lentojen ja hotellien lisäksi.. Toivottavasti sää meitä suosii siellä vuorilla. Siellä kun sataa noin 200 päivää vuodessa. Todennäköisyys on kyllä kovin pieni hyvälle kirkkaalle säälle, mutta… Toivossa on hyvä elää. Tulee siis rankka kiipeily-loma.

Xian´issa haluaisin Minnalle näyttää kaupungin upeat Vesiurut iltavaistuksessa.

Heti vuorten jälkeen samalla viikolla lennämme sitten toisen Minnan kanssa Xian´iin. Toivottavasti siellä Tarja on parantunut ja päässyt palaamaan Suomesta Kiinan kotiinsa. Pentti on ystävällisesti siellä varaillut meille hotellihuoneen ja järjestänyt auton käyttöömme. Kiitos siitä hänelle.

Marjalta sain heidän viimevuotisen Yunnanin ohjelmansa pohjaksi omille suunnitelmillemme. Vähän näyttää siltä, että joudumme vaihtamaan Tiibetin siihen. Tosin sekin matka suuntautuu aika lähelle Tiibetin rajaa. Toivottavasti sinne on turvallista mennä.

Mutta huomenna heti aamusta, kun nämä "työläisetkin" ovat kotona, menemme silmälasimarkkinoille. Minna B tulee mukaamme. Toivottavasti lasini ovat onnistuneet. Ainakin niihin löysin juuri saman linssin, mitä Suomessa olen saanut, ei siis halvimmat, mutta varmimmat.